Pages

Sunday, April 7, 2013

KENAPA ORANG MELAYU/BUMIPUTERA MASIH MUNDUR DAN KETINGGALAN...???



PERSOALANNYA;

1. Kenapa orang Melayu/Bumiputera masih ketinggalan sedang kuasa pemerintahan berada ditangan orang Melayu/Bumiputera selama ini?

2. Kenapa bangsa lain boleh maju dan semakin ke hadapan tetapi orang Melayu/Bumiputera semakin ketinggalan di belakang walaupun dibantu? Betulkah orang Melayu/Bumiputera benar-benar dibantu?

4. Orang Melayu/Bumiputera adalah penduduk yang paling ramai sepatutnya menjadi kuasa beli pengguna terbesar di negara ini. Tetapi kenapa peniagaan orang Melayu/Bumiputera tiada sambutan dan terus muram? Apakah orang Melayu/Bumiputera sendiri tidak membantu perniagaan bangsa mereka sendiri? Atau orang Melayu/Bumiputera hanya memiliki kuasa beli pengguna yang kecil berbanding bangsa lain?

DI MANA SILAP ORANG MELAYU/BUMIPUTERA...?

1. Adakah agama Islam yang dianuti orang Melayu/Bumiputera punca mereka mundur?

2. Adakah adat dan budaya Melayu/Bumiputera yang halus dan lembut punca mereka lemah, mudah diperdaya dan ditindas?

3. Atau adakah sikap orang Melayu/Bumiputera yang lemah lembut dan mudah bertolak-ansur punca mereka mudah diambil kesempatan oleh bangsa lain?

4. Atau adakah sikap orang Melayu/Bumiputera yang patuh dan pemaaf suka diambil kesempatan oleh pemimpin Melayu/Bumiputera sendiri menyebabkan orang mereka terus ditekan supaya terus patuh tanpa membantah?

ORANG MELAYU/BUMIPUTERA SEPATUTNYA SUDAH LAMA MENJADI BANGSA YANG MAJU DENGAN NIKMAT KUASA DAN HARTA DI MALAYSIA YANG KAYA-RAYA YANG TELAH DIKURNIAKAN ALLAH SWT SELAMA INI. TAPI SEKARANG KUASA DAN HARTA SEMAKIN TERHAKIS SEDANGKAN ORANG MELAYU/BUMIPUTERA MASIH JAUH KETINGGALAN DAN SEMAKIN KEBELAKANG. ORANG MELAYU/BUMIPUTERA PERLUKAN SATU REVOLUSI UNTUK BERUBAH...!!!

INI KALILAH...TUKAR!!!

3 comments:

Anonymous said...

Sebab org melayu ada pnyakit takut mati dan sayang dunia. Jadi melayu-islam berdalih mngatakan bahawa jihad itu satu keganasan. Kita spatutnya berperang mlawan kaum munafik(pmimpin) n kafir(jahat) yg ada kat skeliling kita slamanya. Bukan berdamai

Anonymous said...

Bukan tu sbb UMNO BN yg perintah..mrka xikhlas bntu bangsa sndiri..dengki dgn bangsa sndiri...mreka pun buknya cerdikpun n xda jati diri n tamak rasuah malas hanya rajin poltik je..nak kaya sendiri bkn majukn bangsa ngara..otak singkat nak kaya mlalui kaut projek atas angin je pdahal xtau buat..lepas tu ALiBABA je dpt percent cpt untung senang kira x png kpla..duit msuk..mkn bnda hrm kalahkn org kafir xtau halal hrm muka seram kusam dok kedarah bnda hram perut buncit boroi xingat dunia dosa phla.

Anonymous said...

ketirisan bah diorang itu ...